Eiti prie turinio

Kodėl (ne)įmanoma skraidyti oro balionu žiemą

By pilotas

skrydis oro balionu ziema

Visada oreiviai sako, kad oro balionų sezonas Lietuvoje prasideda maždaug balandį ir baigiasi spalį. Kodėl? Kodėl negalima skraidyti žiemą? Ogi galima! Tai kodėl neskraidoma? Turėtų būti labai gražu! Tam yra kelios priežastys.

Pradėkime nuo to, kad jau patys pastebime, kad tikrai žiemiška žiema Lietuvoje tampa vis retesniu reiškiniu. Dažnai nebūna sniego, temperatūra būna artima nuliui. Esant tokioms oro sąlygoms dažnai vyrauja stiprūs vėjai, debesys būna labai žemai. Be to, žemė nebūna gerai užšalusi, nusileidus kiek atokiau kelio galima ne tik paguldyti balioną į balas, bet ir „pasodinti“ automobilį. Tad pilka, šilta žiema be sniego yra ne tik nelabai graži iš oro, bet ir nedėkinga praktine prasme.

 

Geriausi orai skristi ateina tada, kai atkeliauja anticiklonas. Būna giedra, švaru, ramu, bet… baisiai šalta. Taip, prie tokių orų technine prasme dažniausiai skrydžiai būna tobuli. Matomumas būna idealus, debesys aukštai, arba jų iš viso nėra, vėjai saugūs, žemė kieta ir užšalusi, tad galima leistis praktiškai bet kur. Aišku, jeigu pievose pusė metro sniego, reikėtų apsvarstyti, ar leistis tokioje pievoje protingas variantas. Tačiau ruošiantis tokiam skrydžiui reikia žinoti – teks praleisti 3 valandas lauke beveik nejudant prie -15 ar šaltesnės temperatūros. „Bet gi yra ugnis“. Ugnis dega tik periodiškai, kartas nuo karto. Ir degikliai tikrai nesušildys kojų, šalančių rankų. Į tokį skrydį reikia apsirengti beveik kaip į kosmosą 🙂 

 

Tačiau net nekalbant apie oro sąlygas. Išgaudyti tinkamus orus žiemą galima kelis kartus per mėnesį. Toks skraidymas tiesiog neapsimoka. Sezono metu dažnai balionams baigiasi techninių apžiūrų galiojimai (padaroma virš 100 skrydžių su vienu balionu) ir tiesiog nėra prasmės mokėti didelių pinigų tam, kad darytum techninę apžiūrą žiemai. Žiemai paprastai visą techniką „užkonservuojame“, uždarome į angarus, garažus ir kiekvieną kartą ją iš ten traukti būtų labai daug darbo dėl vieno skryduko. Be to, toks epizodinis skraidymas neapsimoka ir komandai, visi susiranda kitų darbų. Joks vairuotojas, pagalbininkas, ar pilotas nesėdės namuose ir nelauks vieno skrydžio per 10 dienų, o žiemą tenka skraidyti praktiškai dieną. Tad lieka tik savaitgaliai ir tik tie savaitgaliai, kurie lepina geru oru.

 

Taigi taip, skrydžiai žiemą yra įmanomi ir yra nuostabiai gražūs, bet, deja, per visą žiemą pavyksta išgaudyti vieną kitą žieminį skrydį. Bet labai norint – kviečiam, „Padangių gėlės“ mielai labai nekantraujančius aptarnaus ir žiemą.

SKRENDAM?

Išsirink sau geriausiai tinkančius skrydžius ir susitinkam ore!